Granollers s’afegeix al programa barceloní de Teatre Jove RBLS
18.10.2022
Durant aquest 2022 es faran tres espectacles a la ciutat sota la marca RBLS: Cr#sh, Official presentation of the gadgets for our salvation i Microteatre
Aquest any Granollers forma part per primera vegada del festival de teatre jove RBLS, un festival d’arts escèniques amb seu a la ciutat de Barcelona que té per objectiu acostar el teatre als/les joves d’entre 13 i 20 anys. L’objectiu és encomanar-los la passió i l’amor per aquest art, descobrir-los muntatges arriscats, engrescadors i aconseguir que connectin amb els seus interessos i inquietuds tot fent-los protagonistes d’un esdeveniment fet a la seva mida.
El seu format i les activitats participatives que s’hi inclouen contribueixen a reforçar la funció social de RBLS: de trobada i pertinença a un grup, d’accés al món de la cultura i del teatre per a nois i noies en risc d’exclusió social, d’integració, de creixement personal i social.
PROPOSTES RBLS A GRANOLLERS!
El 3 de novembre, Llevant Teatre acollirà l’espectacle Cr#sh (tothom pot caure) de la companyia Mea Culpa, a les 20 h. Un espectacle de teatre fresc, humorístic i vitalista sobre la salut mental. Una obra que parla de l’edat de les hormones, dels “m’agrada” i de la recerca de l’aprovació dels altres. Tot, per intentar encaixar en un món que els dona l’esquena. Així, els i les joves cerquen un punt de llum enmig de la incertesa. I és que ben mirat, tots correm el risc d’ofegar-nos dins el nostre propi riu.
El segon espectacle del festival a Granollers, és el de l’artista local Júlia Barbany, resident al Teatre Auditori de Granollers durant tota la temporada 22-23: Official presentation of the gadgets for our salvation. Llevant Teatre acollirà també aquest espectacle a les 20 h, una proposta sobre la salvació del món i un viatge emocional sobre la desintegració del terreny on vivim. L’actriu i creadora granollerina Júlia Barbany presenta aquest primer treball en solitari sobre l’apocalipsi i el poder dels nacionalismes.
Els i les joves que vulguin veure aquestes dues propostes a Llevant Teatre (Cr#sh (tothom pot caure) i Official presentation of the gadgets for our salvation) gaudiran, a més, del descompte #SecretJove que permet gaudir de l’espectacle a meitat de preu.
Microteatre a Roca Umbert Fàbrica de les Arts és el darrer espectacle del festival, el 18, 19 i 20 de novembre (divendres i dissabte a les 20 h i diumenge a les 18 h). Un projecte d’Arsènic Espai de Creació i Roca Umbert Fàbrica de les Arts que des de fa gairebé deu edicions impulsa els nous talents en dramatúrgia i interpretació. Una festa escènica. Una vespre amb quatre microespectacles, fruit d’un concurs de dramatúrgia i interpretats per joves de 16 a 25 anys; escenaris singulars i una tassa de caldo o xocolata calenta per a tots els assistents! Aquests són els títols de les quatre propostes de Microteatre d’enguany: Vist per sentència de Ramón Pros i Fanny Ferran; Primera cita d’Andrea Moreno; Soñé que tu me llevabas de Blau Granell Ardanuy i A la porta de la torre hi ha una vella de Mar P. Bonet.
El Teatre Auditori, espai de formació del festival
El proper 12 de novembre, el Teatre Auditori de Granollers serà espai formatiu per a docents de primària, secundària i batxillerat i altres educadors i educadores. Una formació que anirà a càrrec d’Arsènic Espai de Creació de Granollers.
La formació serà una eina pedagògica en què es posarà de manifest que el teatre és una eina molt poderosa en què a través del cos, la veu i les emocions ens desenvolupem com a persones i aprenem a treballar en equip.
Més informació: https://www.rbls.cat/
