De viu en viu, una instal·lació artística participativa de Roc Parés Burguès

Obert x vacances 2026

Gratuït
Del dimecres 01.07.26 al dijous 16.07.26 | 19:00 h

Organitza i produeix: Roca Umbert Fàbrica de les Arts i Ajuntament de Granollers

Amb el suport de: Diputació de Barcelona · Universitat Pompeu Fabra (UPF)

Amb la col·laboració de: Museu de Ciències Naturals de Granollers

Compartir

De viu en viu és una instal·lació artística participativa i lúdica que explora la relació entre la vida, la imatge en viu i la mediació tecnològica.

A partir de l’ús de càmeres en viu, pantalles i sistemes de transmissió, la peça reflexiona sobre com consumim imatges en temps real i com aquesta mediació transforma la nostra percepció del temps, la presència i l’entorn.

Vivim envoltats de transmissions en directe: videotrucades, concerts, esports o càmeres que connecten espais llunyans. Però també existeixen altres fluxos d’imatges que perceben el món de manera contínua: espais urbans, naturals o sistemes de vigilància que documenten la realitat sense respondre a l’esdeveniment.

La instal·lació proposa una mirada crítica i poètica sobre aquesta cultura de la connexió constant, el FOMO i la necessitat de presenciar-ho tot a distància.

DISPOSITIU EXPOSITIU

La instal·lació s’articula en tres estacions interactives:

Estació de contemplació en viu
Una projecció en viu connectada a diverses càmeres (naturals, urbanes i científiques) que canvia segons la interacció del públic. Les imatges poden incloure des d’una colònia de ratpenats al Montseny fins a vistes de l’Estació Espacial Internacional.

Estació d’observació i registre
Tres cavallets de dibuix conviden el públic a observar i fixar fragments de les imatges en moviment, promovent una mirada pausada i analítica.

Estació d’interacció en directe (croma)
Un espai on el públic pot incorporar el propi cos a les imatges en temps real i modificar temporalment els espais projectats.

La peça no busca una immersió il·lusòria, sinó la consciència de la mediació tecnològica. Explora la tensió entre presència i connexió, i mostra com la natura i la realitat contemporània estan profundament vinculades a infraestructures tecnològiques de visió i transmissió.

ROC PARÉS BURGUÈS

Roc Parés Burguès (Mèxic, 1968) és artista i investigador en comunicació interactiva. Doctor en Comunicació Audiovisual (UPF) i llicenciat en Belles Arts (UB), ha desenvolupat una trajectòria internacional centrada en la intersecció entre art, tecnologia, ciència i societat. El seu treball explora la dimensió poètica i crítica dels dispositius digitals i les formes contemporànies de visualitat.

Dimecres
01
jul
19:00 h
 
Gratuït
Dijous
02
jul
19:00 h
 
Gratuït
Dimecres
08
jul
19:00 h
 
Gratuït
Dijous
09
jul
19:00 h
 
Gratuït
Dimecres
15
jul
19:00 h
 
Gratuït
Dijous
16
jul
19:00 h
 
Gratuït